-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32081 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

آيا پيامبري از جن ها داشته ايم ؟
اين كه پيامبران جن از جنس جن و پيامبران آدميان از نوع آنها باشند مطلبي است كه نمي توان بدون دليل قبول كردزيرا در قرآن كريم آمده است كه ( ( و به يادآور اي پيامبر زماني را كه ما به سوي تو نفراتي از طايفه جن گسيل داشتيم تا آيات قرآن را استماع نمايند و چون براي شنيدن حضور يافتند با خود گفتند ساكت شويد چون قرايت تو به انجام رسيد ايمان آوردند و به سوي قوم خود براي انذار ودعوت بازگشتند، گفتند : اي قوم ما، ما كتابي را كه بعد از موسي فرودآمده است شنيديم و آنچه را كه در برابر اوست شاهدي است مصدق و به سوي حق دلالت مي كند و به سوي راه راست وصراط مستقيم رهنمون است ... ) ) ، ( احقاف ، آيات 29 و 31 ) از اين آيه استفاده مي شود كه رسول گرامي پيامبر جن نيز هست . و آيه اي كه مي فرمايد : ( ( يا معشرالجن و الانس الم ياتكم رسل منكم يقصون عليكم آياتي ؛ اي جمعيت جن و انس آيارسولاني از شما به سوي شما نيامدند كه آيات مرابرايتان بازگو كنند ) ) ، ( انعام آيه 130 ) . اين كه مي فرمايد آيا رسولا ني از شما به سوي شمانيامده اند هر چند خطاب به جن و انس است ولي رسولان از انس مي باشد، ( مجمع البيان ج 3و4 ص 566 و567 ) . يا اين كه بگوييم رسولان از جنس انس بودند و اين رسولان از مومنين جن رسولي بسوي جن مي فرستادند، ( مجمع البيان ج 3و4 ص 567 - تفسير نمويه ج 5 ص 443 ) . علامه طباطبايي در اين مورد مي گويد : رسولان از جنس مخاطبين در آيه بوده و آن جن وانس مي باشد كه در مقابل موجودات مجرد است كه ملايكه باشند، ( الميزان ج 7 ص 375 و 376 ) بنابراين پيامبران از جنس بشر مي باشند وبشر هم با جن از جنس واحد يعني ماده و طبيعت اند در اين صورت صحيح است كه گفته شود پيامبران از جنس جن مي باشد .علامه طباطبايي فرمودنداتفاقا در اين باره از خود جنيان هم سوال شده كه پيامبر شما از جنس خودشماست ؟ در پاسخ گفته اند پيامبران ما انسانند و اينك ما به رسالت حضرت ختمي مرتبت(ص) ايمان آورده ايم و او را آخرين پيامبر مي دانيم ، ( نگرشي بر مقاله بسط و قبض تيوريك شريعت علامه حسين طهراني ص 184 ) . البته در روايتي وارد شده كه امام رضا ( ع ) فرموده است : خداوند پيامبري را به سوي جنيان فرستاده به نام يوسف كه آنها را به سوي خدا دعوت كندولي آنها او را شهيد كردند، ( سفينه البحار ج 1 ص 186 .اين روايت خبرواحدي بيش نيست ، نقل از كتاب جن و شيطان ، عليرضا رجالي تهراني ، ص 68 ). ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.